Salam Perkenalan.....

Salam 1 Malaysia...

Blog ini adalah sekadar untuk berkongsi minat dan juga ilmu dalam bidang perternakan dan juga hobi saya dimasa lapang...

Sekadar penuhi masa terluang weekend dan jgk berkongsi idea dan teknik2 pembiakan dari kawan2 semua...

Dalam Spesis PARROT...Sekarang saya dh ada English Budgie, American Lutino Budgie, Fisher and Black Mask Luv Bird, Red Rump, Lutino & Black IRN dan Sun Counure...

Untuk Spesis Ayam...Ada Ayam Serama dan Ayam Bantam Silver....

Bagi Hobi terbaru...Burung Merpati...ada dari jenis Pigmy Pouter, Norwish pouter, Capuchi, German Beauty Homer, Chinese Owl, Lahore Kuning, Thai Laugher dan Red American fantail....

Tuesday, December 15, 2009

Burung Baru


Salam...

burung English Budgie ini adalah burung terbaru dalam koleksi saya...and yang penting...anak burung tempatan....umur dlm 4bulan...so kne tnggu lagi dlm 3bulan untuk matchkan dengan induk betina saya....induk betina saya pn lutino jgk...so hopefully...after this...anak anak die pn ekot mak n bapak dier la....

tok pengetahuan semua...ini adalah kaler yg plg mahal antara semua english budgie setakat hari ini....market value bg burung yg datang seludup dari siam pn dah mencecah RM1000 per pair....

sama2 lah doakan agar burung saya ini membiak k....dan pastinya...kita jatohkan/robohkan/kucar kacirkan market siam di area kelantan....kita pakat bela n jual murah lagi dari harga burung siam....

melalui pengamatan saya...kebanyakan burung siam sekarang yg datang ke kelate...kebanyakannya burung yg warna hijau dan jugak kelabu....so kita kene pk one step ahead...kerana xlama lagi...siam akn pasarkan english budgie yg kuning pulak.....tgk la kalo xpercaya....sekian

0 comments:

Post a Comment

 

Followers

WaRiSan_KeLaTe Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template