Salam Perkenalan.....

Salam 1 Malaysia...

Blog ini adalah sekadar untuk berkongsi minat dan juga ilmu dalam bidang perternakan dan juga hobi saya dimasa lapang...

Sekadar penuhi masa terluang weekend dan jgk berkongsi idea dan teknik2 pembiakan dari kawan2 semua...

Dalam Spesis PARROT...Sekarang saya dh ada English Budgie, American Lutino Budgie, Fisher and Black Mask Luv Bird, Red Rump, Lutino & Black IRN dan Sun Counure...

Untuk Spesis Ayam...Ada Ayam Serama dan Ayam Bantam Silver....

Bagi Hobi terbaru...Burung Merpati...ada dari jenis Pigmy Pouter, Norwish pouter, Capuchi, German Beauty Homer, Chinese Owl, Lahore Kuning, Thai Laugher dan Red American fantail....

Tuesday, August 17, 2010

Ayam serama & Merpati import...

Salam untuk semua...ayam serama dalam cage di atas adalah ayam yang saya import ke negara Philiphine....2 pasang dan kos penghantaran dan lain2 lbh kurang 1.2k jgk la....tu pn depend kepada harga tiket flight jgk la....kadang2 byak perkara yang perlu dibuat sehinggakan kadang2 fedup jgak nk uruskan...tujuan penghantaran ayam ini adalah untuk pertukaran dengan Burung merpati....saya bagi dua pasang ayam serama...rakan disana bagi 4 pasang burung merpati...2 pasang English Carrier Pigeon dan 2 pasang Scandarom Pigeon...

Ini adalah burung yang dah sampai kt loft saya...jaoh datangnye...naik flight dari philiphine ke malaysia...hehehe....cantik tak? keunikannya die tgk r kt paruh die tu...warna putih untuk saya...warna merah saya bagi kt kawan saya....English Carrier jenisnye...
Ini pula adalah Scandarom pigeon..sangat cantik...tp still anak muda lagi....kne tnggu dalam 3 or 4 bulan baru bertelur....

0 comments:

Post a Comment

 

Followers

WaRiSan_KeLaTe Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template