Salam Perkenalan.....

Salam 1 Malaysia...

Blog ini adalah sekadar untuk berkongsi minat dan juga ilmu dalam bidang perternakan dan juga hobi saya dimasa lapang...

Sekadar penuhi masa terluang weekend dan jgk berkongsi idea dan teknik2 pembiakan dari kawan2 semua...

Dalam Spesis PARROT...Sekarang saya dh ada English Budgie, American Lutino Budgie, Fisher and Black Mask Luv Bird, Red Rump, Lutino & Black IRN dan Sun Counure...

Untuk Spesis Ayam...Ada Ayam Serama dan Ayam Bantam Silver....

Bagi Hobi terbaru...Burung Merpati...ada dari jenis Pigmy Pouter, Norwish pouter, Capuchi, German Beauty Homer, Chinese Owl, Lahore Kuning, Thai Laugher dan Red American fantail....

Monday, November 30, 2009

English Budgieku..

Ini saya baru beli ngan seorang breeder kt kelate...induk dh matang and dah bertelur....beli sebab berkenan kt kaler biru die...hehe...skrg dlm proses untuk sesuaikan diri dier ngan new owner kot...hehehe...yang ni maybe dlm sebulan lagi baru bertelur kot....sbb saya baru matchkan dorg ni...hehehe
Ini adalah Koleksi Budgie C saya....Dh matang...skrg tgh tnggu betelor jer...harapan saya...moga moga kalo ader rezeki....nk bela yg warna kuning ni dlm 10-20 pasang....melalui pemerhatian saya...induk dier hanya mengeluarkan anak Lutino dan Albino shj....memang baka terbaik yg saya jumpe setakat hari ni....pujuk yer pujuk...saya beli burung ni RM150/pair....mahal memang mahal...tp xpe...saya puas hati....skrg ni dan ader 3pasang kt umah saya...
Yang ini saya beli maser die tgh bertelur....ari ke dua kt umah saya die betelur kt luar nestbox dier....skrg dh dekat 2 minggu dok bela dier....induk betina pn dh mula masuk dlm nest box baru dier...hopefully cpt2 la dier bertelur....nk tgk hasilnyer....
yang ini adalah English Budgie pertama saya....skrg dh masuk nestbox and banyk jgk la habuk kayu yang dier buang....cantik kan...hehehe

____________________________________________________________________

Salam 1 Malaysia...

Ermm arini sempat jgk saya snap 2 3 foto Budgie....skrg dah 5 pasang sume koleksi yang saya ader...and sekarang sume dah mula masuk dalm dier nyer nestbox...hopefully next 2 week lagi bertelur la dowg sume....hehe

ermm xlupa juga Budgie C...skrg dh ader 3 pasang dlm koleksi saya....yang sepasang 2 dh mula ehem2 dua hari lepas....hehehe...tok koleksi ini saya just ambil yang Lutino and Albino shj....kalo ekot kan pemerhatian saya maser mencari budgie ni....dier nyer penjantan punyai gen XiXi...hehe..

0 comments:

Post a Comment

 

Followers

WaRiSan_KeLaTe Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template